Четвер
16.05.2024
01:55
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Особистий сайт ЗДВР Мельниченко Олени Дмитрівни
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту
анимационные картинки для блогов

Відвідувачі

Погода

Радіо

Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 415

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Мої статті

використання методу проектів у виховній системі школи-інтернату

І ВСТУП

 

 «Школа – не комора знань, а світоч розуму. Усі діти не можуть мати однакові здібності. І найважливіше завдання школи – виховання здібностей»
                            Василь Сухомлинський

 

Завдання сучасної школи щодо формування творчої, соціально активної, всебічно розвиненої особистості вимагає від педагогів нових підходів до організації виховної роботи в школі. Одним із важливих завдань громадянської освіти є виховання у школярів суспільної активності та відчуття відповідальності, їх підготовка до вирішення тих проблем, з якими вони зіштовхуються вже зараз, і тих, із якими доведеться зустрітися після закінчення школи. Щоб виховати компетентних та свідомих громадян, не достатньо лише говорити про демократичні цінності та ідеї. Основою виховання громадянськості є активне залучення молоді до вирішення тих проблем, які стоять перед нашим суспільством. Водночас засвоєння демократичних цінностей та навичок вирішення соціально важливих проблем важко досягти на звичайних уроках у школі. Ці навички найуспішніше набуваються під час позакласної та позаурочної роботи. Залучення юних громадян до діяльності у громаді має стати для них практично першим знайомством із елементами громадянського суспільства, а перші позитивні результати переконають їх у тому, що навіть невелика суспільна група свідомих громадян може реально та практично реалізувати свій потенціал. Стратегія сучасної освіти полягає в тому, щоб надати можливість всім, без винятку, учням виявити свої таланти, творчий потенціал та реалізувати свої особисті плани. Для цього необхідно розвивати освітній процес, спираючись на наступні дії: навчитися пізнавати (учитися); навчитися робити (працювати); навчитися жити разом; навчитися жити у злагоді з самим собою.

ІІ. ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ ПРОЕКТІВ У ВИХОВНІЙ СИСТЕМІ

Проектна технологія в свою чергу забезпечує перехід від традиційних освітніх технологій до нового типу навчання. Вона посилює його розвивальний характер, передбачає спільну, обґрунтовану, сплановану й усвідомлену діяльність тих, що вчаться. В свою чергу проектна технологія спрямована на формування в учнів певної системи інтелектуальних і практичних умінь, орієнтована на виконання соціальних ролей та удосконалення особистості.

Ми маємо певний досвід по виконанню проектів. З метою створення передумов для розвитку ключових компетенцій (соціальних, полікультурних, інформаційних, комунікативних тощо) і самостійності школяра в осягненні нового, стимулювання його природної допитливості і творчого потенціалу, включення в активну соціальну діяльність у вирішенні життєво значущих проблем уже восьмий рік у школі проходить фестиваль проектів «Все починається з малого». Розробили і затвердили положення  проведення фестивалю, метою якого є згуртувати дітей, стимулювати їх творчу активність, розвинути духовні цінності, виявлення і підтримка маленьких талантів, формування у підростаючого покоління відчуття особливої причетності до процесів розвитку рідного селища, району, регіону, держави. Завданням фестивалю є: зміцнення психологічних та емоційних стосунків між дітьми та дорослими шляхом об’єднання зусиль для досягнення спільних цілей,сприяти естетичному, художньому, духовному розвитку дітей, поліпшенню їх психологічного стану через залучення до творчості, заохотити дітей до самореалізації своїх здібностей. Фестиваль проходить у три етапи з вересня по травень

І етап - підготовчий (1 вересня – 2 декада жовтня) -  визначення теми проекту та завдань, над якими буде працювати колектив протягом року

ІІ етап – основний (2декада жовтня – квітень) – робота колективу над втіленням мети та завдань в дію.

ІІІ етап – заключний ( травень) – здача звітів по проекту, визначення переможців та нагородження. Критерії оцінювання: актуальність  та оригінальність теми; креативність в створенні проекту;вдалий оригінальний захист, фантазія, яскравість та виразність створених проектів а також публічна робота колективу над проектом протягом року.

        На початку вересня кожен класний колектив обирає тему над якою буде працювати весь навчальний рік, ставить перед собою мету та завдання,обирає шляхи реалізації   поставленої мети. Ця діяльність спрямована на покращення умов співжиття, на розвиток творчих здібностей шляхом залучення до різних видів творчої діяльності. В процесі колективної творчої діяльності враховується ініціатива, особистісний вибір, відповідальність за доручену колективом чи обрану самостійно частину справи,  формується здатність до самореалізації, самовизнання та самоповаги, відкривається талант дитини, його здібності. При цьому визначаються захоплення учня, які часто впливають на вибір професії чи просто самовияв у майбутньому.  За 8 років існування фестивалю було представлено більше 140 проектів. Тематика дуже різноманітна: творчі – «Театр – дзеркало душі», «Школа – це театр, а ми в ній в ній актори», «У світі казки чарівної», «Країна Сміховеселяндія», « Пісня буде поміж нас», «Поспішайте робити добро», «Таланти твої, Добровеличківко!», «Це вишивання для мене – як бальзам», «Свіча», науково-пізнавальні: «Скарби гетьманів України», «Правда про куріння», «Правда про алкоголь», «Правда про наркоманію», «Безпека дітей в інтернеті», «Квіти – окраса життя!!!», «Собака – вірний друг людини», « Ми любимо і читаємо казки Сухомлинського», «Здоров’я природи – здоров’я людини», «Цікавий світ професій», патріотичні – «Кіровоградщина – перлина скіфо-сарматського степу», «Кіровоградщина, моя дорога», « Добровеличківка моя,  для мене ти єдина», «Сім чудес Добровеличківщини», «Передбачення майбутнього «Україно – квітуча моя Батьківщина»; соціальні – «Дитяча безпритульність», «Справжній друг – це…», «Батьки і діти», проекти декоративно-ужиткового мистецтва: «Лозоплетіння», « Бісероплетіння», «Вироби з сірників», «Оригамі – школа майбутнього», «Рукоділля із квілінга «Крок за кроком», «Вітражі – мистецтво прекрасного», «Діло майстра величає» (вироби з солоного тіста), « Вироби з повітряних кульок», « Ошибана», «Канзаші», «Джутова філігрань», «Топіарія», Вироби з кожі», «Вироби з крепу та капрону», творчо-пошуковий проект «До 16 і старші», науковий «Наш лікар – бджола» та інші.                                

   Результати проектів  оформлені у вигляді відеофільмів, альбомів, альманахів, буклетів, книжок, презентацій, виставок.  

      Участь у  проектній діяльності дає змогу вихованцям самовиражатись. Саме ця технологія є інтегрованою, створює психологічний мікроклімат. В рамках проектів змінюється погляд учнів, формується дружній колектив однодумців, захоплених єдиною ідеєю. Проектна діяльність допомагає засвоїти отримані знання під час уроків, реалізуючи їх на практиці, в повсякденному житті. Саме проекти дають змогу розвинути духовні цінності, виявити і підтримати таланти маленьких обдарувань.

Так працюючи над проектами «Кіровоградщина – перлина скіфо-сарматського степу», «Кіровоградщина, моя дорога», « Добровеличківка моя,  для мене ти єдина», «Сім чудес Добровеличківщини», «Передбачення майбутнього «Україно – квітуча моя Батьківщина», «Державний музей-заповідник «Хутір Надія» - колиска світової історії Кіровоградщини», «Видатні українці», «Замки і фортеці України»  вихованці прониклися турботливим ставленням до своєї Батьківщини, її культури, вікових традицій, відчули себе причетними до процесів розвитку рідного селища, району, регіону, держави. Під час роботи над дослідницькими проектами «Таємниця Бермудського трикутника» та «НЛО- загадка цивілізації» , «Світ загадковий та невивчений», «Тайна імені», «Молодіжна субкультура», «ГМО. Порятунок чи знищення?», «Правда про куріння», «Правда про алкоголь», «Правда про наркоманію»  вихованці показали свої вміння як можна вибрати з величезного потоку інформації саме ті наукові факти які зацікавлять а також дадуть відповіді на безліч поставлених запитань. Вміння бути конкурентоздатними, неповторними особистостями втілюється через проекти декоративно-ужиткового мистецтва: «Лозоплетіння», « Бісероплетіння», «Вироби з сірників», «Оригамі – школа майбутнього», «Рукоділля із квілінга «Крок за кроком», «Вітражі – мистецтво прекрасного», «Діло майстра величає» (вироби з солоного тіста), « Вироби з повітряних кульок», « Ошибана», «Канзаші», «Джутова філігрань», «Топіарія», Вироби з кожі», «Вироби з крепу та капрону» «Пірографія»...

ІІІ. ВИСНОВКИ

Спільна, зацікавлена участь у даних проектах дала змогу виявити талановитих, здібних вихованців, розкрити їх природні задатки, сприяла творчості кожного вихованця. Змінюється і психологічний клімат у групах продовженого дня, що веде за собою певні позитивні зміни і сфері навчання вихованців, вміння розподіляти свої сили, аналізувати свої дії, стосунки з оточуючими людьми та емоційні стосунки між дітьми та дорослими шляхом об'єднання зусиль для досягнення спільних цілей. Дана діяльність сприяє й формуванню естетичних смаків, художньому й духовному розвитку дітей, поліпшенню їх психологічного стану через залучення до творчості, заохочення дітей до самореалізації своїх здібностей та вкладу у спільну справу. Робота над проектами дозволяє включатися в роботу слабовстигаючим учням. При цьому підвищується їхня самооцінка, збільшується можливість відчути себе успішними у творчій діяльності. Здібні діти рухаються своїми освітніми маршрутами, «збирають в портфоліо» свої досягнення. Саме вони беруть активну участь у всіх справах, є соратниками та помічниками і стають їх ініціаторами. А головне, що їх успіхи стимулюють інших вихованців до самовдосконалення, саморозвитку.

        Правильно організована і спланована робота класного керівника і вихователя дає можливість гармонійно поєднати навчання, виховання та дозвілля дітей відповідно до їхніх інтересів і побажань, надавати їм кваліфіковану допомогу у виконанні завдань.

Тож саме участь вихованців у проектній  діяльності допомагає
стати впевненими та активними громадянами нашого суспільства.

Категорія: Мої статті | Додав: zauth (01.02.2016)
Переглядів: 373 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Годинник

Календар

Афоризми

Завітайте до колег
flag-ukrainy-animatsionnaya-kartinka-0009
Вихователі: Іщенко Ю.В. Нікозенко І.А. Козеровська Я.В. Продан Н.М. Бабчук В.П. Васюра А.О. Вчителі: Калашник О.А. Пасхал Г.П. Калашник Ю.О. Коваленко Н.М. Трощинська О.П. Виштикайло І.В. Устюжаніна О.В. Початкова ланка: Щербова Н.М. Чоботар Т.Ю.
Раді вас бачити!

Калькулятор